fbpx

Vijf keer sneller inchecken dankzij een app

Vraagstuk

Inchecken is een noodzakelijke stap voor reizen, ook bij het boarden van een cruiseschip. Vervoersmaatschappijen controleren de tickets van alle passagiers en hebben de informatie van de tickets en andere reisdocumenten nodig om passagiers te kunnen boarden.

Toch duurt het proces van inchecken in de meeste gevallen lang, waardoor passagiers soms drie tot vijf uur moeten wachten om aan de beurt te komen voor de check in van hun reisdocumenten.

Bij grote cruiseschepen met duizenden bezoekers is dit probleem zelfs groter. Het is noodzakelijk voor deze schepen om het check-in proces efficiënter te kunnen versnellen en efficiënter te laten verlopen voor de medewerkers en de passagiers.

De klant was op zoek naar een partij die een oplossing kon bieden voor het versnellen van het inchecken. Bij 5Pro Mobile, combineren wij 18+ jaar expertise in mobiele app ontwikkeling samen met in-depth business analyse. Dat sloot aan bij de behoeftes van de klant.

De uitdaging

Het team van 5Pro is zich uitgebreid gaan verdiepen in de uitdagingen die medewerkers van een cruiseschip ervaren tijdens het inchecken van de gasten. Ook is gekeken naar de feedback van de gasten die willen snel en gemakkelijk en met een betrouwbaar systeem inchecken.

Vanuit technisch perspectief is de uitdaging voor een cruiseschip dat de ijzeren bouw zorgt voor een instabiele tot zelfs afwezige internet connectie.

Om de uitdagingen van de klant te tackelen heeft 5Pro een innovatieve app ontwikkeld die ervoor zorgt dat het inchecken snel en efficiënt verloopt voor tablets en smartphones die draaien op windows, android en iOS systemen.

De oplossing

5Pro heeft de extra stap gezet om ervoor te zorgen dat wanneer het device internet connectie verliest gegevens niet verloren gaan. Gegevens worden in de app opgeslagen, indien de device geen internet connectie heeft.

Met de check-in en boarding app, ziet de geoptimaliseerde check-in procedure er als volgt uit:

1. Een van de werknemers scant het ticket van de passagier, zijn credit card en legitimatiebewijs met de camera in de applicatie.

2. De passagier controleert de gegevens en geeft een akkoord via een digitale handtekening.

3. De medewerker maakt een foto van de passagier.

Na een succesvolle check-in procedure wordt het tijdelijke pas van deze passagier aangemaakt. Deze wordt gedeeld met de passagier, waardoor latere identificering makkelijker wordt gemaakt. De medewerkers hoeven alleen nog deze pas te scannen.

De app ontwikkeld door 5Pro Mobile heeft de grootste uitdaging van de klant opgelost: trage check-in en boarding proces van de gasten. De procedure wordt door de app tot 5 keer sneller uitgevoerd, het scannen van de passagiers pas duurt slechts 15 seconden.

Deliverables

Product concept

De eerste stap was om bestaande oplossingen te analyseren, Key business doelen van de oplossing te bepalen en voorbereiden voor de ontwerpfase.

General Architecture & Proposed Solution

5Pro heeft de high-level architectuur van de oplossing ontworpen en de implementatiemogelijkheden aan de klant gepresenteerd.

MVP

5Pro heeft een eenvoudig minimum viable product ontworpen om inzichtelijk te maken hoe de oplossing zal werken nog voor de grote investeringen in de ontwikkeling.

Design

Gebaseerd op de feedback voor MVP hebben we essentiële componenten van de oplossing ontworpen.

Development

5pro heeft de oplossing ontwikkeld, getest en beveiligd. Dit is inclusief specifieke omstandigheden; slechte of geen internetconnectie op het cruiseschip.

Support

We onderhouden continue de gehele infrastructuur voor de klant en zorgen voor verbeteringen, updates en ondersteuning.

Onze aanpak

Strategische sessie voor product ontwerp
Prototyping met MVP gevolgd door testen met de doelgroep
Agile development met iteratieve aanpak
Continue ondersteuning en verbetering op basis van klantfeedback
Strategische sessie voor product ontwerp
Prototyping met MVP gevolgd door testen met de doelgroep
Agile development met iteratieve aanpak
Continue ondersteuning en verbetering op basis van klantfeedback

Strategisch product design & business blueprint

  • Zakelijke doelstellingen staan in onze oplossingen altijd voorop.
  • We analyseerden welke problemen we moesten oplossen en creëerden een business blueprint. Zo lost iedere functionaliteit een deel van het totale probleem op.
  • Met de business blueprint brachten we de verwachtingen van de klant goed in kaart.
  • Daarmee waren we klaar voor de ontwikkeling van een Prototype.

Agile scrum development

Via Agile Scrum development en een iteratieve aanpak toonden we regelmatig een bruikbaar product aan de klant. In tweewekelijkse sessies verzamelden we met de klant feedback om de oplossing steeds te verbeteren.

Ondersteuning en verbetering

Ons team blijft zorgen voor continue ondersteuning en verbetering van het product. Hierdoor is de oplossing altijd up-to-date is. Ook blijft deze passen in de dagelijkse gang van zaken van werknemers over de hele wereld.