fbpx

Turnkey robotic telepresence oplossing

Internationaal bedrijf met 2000+ medewerkers, 30+ kantoren wereldwijd, onder geheimshoudingverklaring.

Turnkey robotic telepresence oplossing

Bedrijf. Internationaal bedrijf met 2000+ medewerkers, 30+ kantoren wereldwijd, onder geheimshoudingverklaring.

Global communication

Onze klant doet zaken over de hele wereld. Soms op locaties zonder beschikbare teleconference vergaderruimtes. Heel vaak vinden vergaderingen plaats bij klanten waar de telefonferencing mogelijkheden niet voorspelbaar zijn.

De teams binnen projecten van de klant zijn verspreid door verschillende landen. Communicatie verloopt in de vorm van gecombineerde virtuele conference calls

De klant zocht een partner die een communicatieoplossing kan bedenken die aan hun vereisten voldoet.

Bij 5Pro Software, combineren wij 18+ jaar expertise in telecommunicatie samen met in-depth business analyse. Dat sloot aan bij de behoeftes van de klant.

De uitdaging

Bestaande oplossingen voor teleconferentiecommunicatie voldeden niet aan de behoefte van de klant: deze vereisten speciaal ontworpen teleconferencing ruimtes. Voor de klant was dit niet in alle kantoren of op mobiele werkplekken mogelijk.

Tijdens een strategiesessie ontdekten we dat het ideaal zou zijn als:

  • werknemers overal ter wereld een mobiele telepresence oplossing bij zich kunnen hebben;
  • er een ‘always on’ connectie tussen verschillende kantoren is, zonder gespecialiseerde vergaderruimtes te hoeven installeren;
  • de oplossing op locale server kan draaien. Door het strikte beveiligingsbeleid van de klant waren bestaande cloud-oplossingen daarom onmogelijk.

We vonden passende oplossingen voor deze wensen: een innovatieve Robotic Telepresence-oplossing, met een on premise gebaseerde backend, geïntegreerd in de bedrijfsinfrastructuur van de opdrachtgever.

Eerst bouwden we hiervoor een MVP. Daarna kregen we al snel bevestiging dat de technische mogelijkheden en prestaties van de oplossing aan de behoeften voldeden. Zo kon de ontwikkelfase van start gaan. Hierin ontwikkelen we de MVP naar een volwaardig product.

Deliverables

Product concept

De eerste stap was om bestaande oplossingen te analyseren, key business doelen van de oplossing te bepalen en voorbereiden voor de ontwerpfase.

General Architecture & Proposed Solution

5Pro heeft de high-level architectuur van de oplossing ontworpen en de implementatiemogelijkheden aan de klant gepresenteerd

MVP

5Pro heeft een eenvoudige minimum viable product ontworpen om inzichtelijk te maken hoe de oplossing zal werken nog voor de grote investeringen in de ontwikkeling.

Design

Gebaseerd op de feedback voor MVP hebben we essentiële componenten van de oplossing ontworpen: communicatieserver, mobile app met hardware integratie, 5Pro app voor teleconferencing

Development

5pro heeft de oplossing ontwikkeld, getest en beveiligd. Voor een naadloze Hardware Integratie werkte 5Pro nauw samen met de fabrikant van de hardware.

Support

We onderhouden continue de gehele infrastructuur voor de klant en zorgen voor verbeteringen, updates en ondersteuning.

Onze aanpak

Strategische sessie voor product ontwerp
Prototyping met MVP gevolgd door testen met de doelgroep
Agile development met iteratieve aanpak
Continue ondersteuning en verbetering op basis van klantfeedback
Strategische sessie voor product ontwerp
Prototyping met MVP gevolgd door testen met de doelgroep
Agile development met iteratieve aanpak
Continue ondersteuning en verbetering op basis van klantfeedback

Strategisch productdesign & business blueprint

Zakelijke doelstellingen staan in onze oplossingen altijd voorop.

  • We analyseerden welke problemen we moesten oplossen en creëerden een business blueprint. Zo lost iedere functionaliteit een deel van het totaalprobleem op.
  • Met de business blueprint brachten we de verwachtingen van de klant goed in kaart.
  • Daarmee waren we klaar voor de ontwikkeling van een Prototype.

 

Prototyping

  • Voor het Prototype gebruikten we zorgvuldig geselecteerde hardware. Daarmee ontwikkelden we voor de uiteindelijke telepresence oplossing eerst een MVP.
  • Op de MVP kregen we feedback van ondernemers en eindgebruikers: de oplossing voldeed aan de verwachtingen. Er was nu behoefte aan een gedetailleerde lijst van functionaliteiten.
  • Aanvullende functionaliteiten voegden we toe tijdens volgende iteraties in het ontwikkelproces

Agile Scrum development

Via Agile Scrum development en een iteratieve aanpak toonden we regelmatig een bruikbaar product aan de klant. In regelmatige sessies (tweewekelijks tot maandelijks) verzamelden we met de klant feedback om de oplossing steeds te verbeteren.

Onze aanpak leverde een turnkey oplossing op. Die voldeed niet alleen aan de initiële eisen van de opdrachtgever, maar ook aan de aanvullende eisen – eisen die tijdens de strategische en Agile sessies boven water kwamen.

 

Ondersteuning & verbetering

Ons team blijft zorgen voor continue ondersteuning en verbetering van het product. Hierdoor is de oplossing altijd up-to-date is. Ook blijft deze passen in de dagelijkse gang van zaken van werknemers over de hele wereld.